MYSQL ve PYTHON KULLANARAK UBUNTU SERVER 16.10 ÜZERİNDE WEB UYGULAMASI

MYSQL ve PYTHON KULLANARAK UBUNTU SERVER 16.10 ÜZERİNDE WEB UYGULAMASI                                                                                                                                            

Merhaba arkadaşlar. Sizlere işletim sistemi ödevim olan Ubuntu Server üzerinde yaptığım basit bir web uygulamamı anlatacağım.

VirtualBox
işlemci, HDD, ekran kartı gibi fiziki cihazları yazılımsal olarak taklit ederek, işletim sistemlerini bir başka işletim sistemi üzerinde sanal olarak kullanabilmenize imkan sağlayan bir sanallaştırma yazılımıdır.
VirtualBox'ı indirmek için:
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads adresine bakabilirsiniz.
Sanal olarak çalışan işletim sistemine misafir , kendi işletim sistemimiz ise ev sahibi işletim sistemimizdir
Ubuntu Server 16.10
Linux tabanlı özgür ve ücretsiz işletim sistemidir.Bilgisayarlar, sunucular ve akıllı telefonlara yönelik olarak geliştirilmiştir.
<<UBUNTU SERVER İNDİRMEK İÇİN>>
 https://www.ubuntu.com/download/server linkine giriniz.

Python
Guido Van Rossum adlı hollandalı bir programcı tarafından yazılmış bir programlama dilidir. 

PYTHON  2.7.12
Hemen hemen her türlü platformda çalışabilir. (Unix , Linux, Mac, Windows, Amiga, Symbian). Python ile sistem programlama, kullanıcı arabirimi programlama, ağ programlama, uygulama ve veritabanı yazılımı programlama gibi birçok alanda yazılım geliştirebiliriz.

MySql
MySQL bir ilişkisel veritabanı yönetim sistemidir. MySQL UNIX, OS/2 ve Windows platformlarında kullanılabilmektedir. Fakat Linux altında daha yüksek performans sergilemektedir

 Evet arkadaşlar artık kuruluma geçiyouruz.İlk önce yukarıda verdiğim linklerden Virtualbox ve Ubuntu Server'ı indiriyoruz.
VirtualBox kurduğumuz zaman aşağıdaki ekran geliyor.


Buradaki ubs bemim kendi kurduğum işletim sistemim. Yalnız daha önce ubuntu server adında kurmuştum.Kurulum aşamalarında hata yaptığım için silmek zorunda kaldım.Bazı ekran resimlerinde ubuntu server yazabilir arkadaşlar.
 Yeni yazan yere tıklıyoruz.

İleriye basalım:


Sağdaki dosya resmine tıklayın ve daha önce ISO  olarak indirmiş olduğumuz Ubuntu Server seçilecek.Daha sonra sırasıyla yüklemeleri yapacağız.
Bu kurulumdan sonra ekrana dil ayarları geliyor.Ben türkçeyi seçtim.Kurulum Türkçe olacaktır.

Evet deyip ilerliyoruz.
Ardından bu seçeneğe hayır diyoruz

Burda kendmize bir parola belirliyoruz ve  bu parolayı unutmuyoruz arkadaşlar.


burdayı devam deyip geçebilirsiniz.
Ubuntu server kurulumu bitti.Şimdi karşınıza login gelen yere kullanıcı adınızı password kısmına da şifrenizi yazınız.Sisteme giriş yapmış bulunmaktayız arkadaşlar.
 ----Daha sonra, önce bu kodu yazarak sisteminizi güncelleyin::::

                             sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

--Güncelleme işleminiz bitince  

            $sudo apt-get install phpmyadmin
  bu kodu yazın ve phpmyadmini kurun:
Bu siyah ekrandan sonra karşımıza aşağıdaki gelecek:
Boşluk tuşuyla yıldız yaparak apache2 yi seçiyoruz.


En önemli kısım ileride sorun yaşamamk adına kesinlikle hayır diyoruz!!
Şimdi apache server'ı başlatalım 

                       $ sudo /etc/init.d/apache2 start

Ardından VirtualBox'ta varsayılan sanal makine ağ ayarı NAT şeklindedir. Bu şekilde sanal makineniz host üzerinden doğrudan internete çıkabilir.
Buradaki ağ ayarlarını hocamızın derste dediği şekilde ayarladım.


-->eğer putty ile Ubuntu Server'a bağlanmak isterseniz de


Hostname'e localhost post'a da 2200  yazın. Daha sonra opena basınız.
login kısmına önceden belirlediğini kullaıcı adınızı ve password de şifrenizi yazıp giriş yapınız.
                                              http://localhost:8000/phpmyadmin/
linkinden ise phpMyAdmin'e bağlanırsınız karşınıza gelen ekranda Kullanıcı Adı kısmına "root" yazıp alt kısma da parolanızı girip phpMyAdmin'e bağlanabilirsiniz.

Ve sonunda bağlandık arkadaşlar.Şimdi ise Linux üzerinde MySQL kurulumu, şifre işlemleri, veri tabanı oluşturma, bilgi sunma ve Python ile bu işlemleri gerçekleştirmeyi göreceğiz.
MySQL Kurulumu ve Şifre Oluşturma
Kurulum için apt-get install mysql-server bu kodu yazınız.
Daha sonra Python için MySQL kurmak için ise şu komutu verin; sudo apt-get install python-MySQLdb
mysqldb buyuk yazınca bende hata verdi bu yüzden küçük harflerle yazdım
Kodları yazdıktan sonra gerekli yüklemeler yapılacak.
Aşağıda ki komutu kullanarak giriş yapıyoruz:
# mysql -u root -p
Çıkan ekranda şifremizi girip giriş yapıyoruz.
Mysql kod yazma ekranı gelicektir.
Şimdi bir veri tabanı oluşturalım.Veritabanımızın adı bilgi olsun tablo adınıda deneme yapalım.
Öncelikle create diyerek veritabanımızı oluşturacağız.Daha sonra use diyerek içine gireceğiz.
create database bilgi;
use bilgi;
Database changed diyerek bizim veritabanına girdiğimizi onaylıyor. Şimdi bir tablo oluşturalım.Yukarıda tablomu nasıl oluşturduğumu görüyosunuz.no, adsoyad ve okul değişkenlerini koydum.Aşagıdakilerin aynısını yazdım.
.mysql> create table deneme (
no INT(4) PRIMARY KEY,
adsoyad VARCHAR(25),
okul VARCHAR(25)
Şimdi bu tablo içerisinde verileri ekleyelim;
Şimdi eklediğimiz verileri ekrana bastıralım;
mysql>select *from notlar;

Oluşturduğumuz bu veri tabanını python üzerinde de görmek istiyoruz.
Ancak IDLE kurulu değilse bilgisayarınızda epey de sıkıntı olacaktır. O zaman şu komutu verelim;
apt-get install idle
Eğer bu komut hata verirse  sudo apt-get install idle yazalım.Bende ilk yaparken ilkinde hata verdi ikincide çalıştı.
Şimdi Python 2.7.12 kurmuş olmamız gerekiyor.İşlemleri yapabilmek için.
uygulamalar > programlama > idle deyip açıyoruz Python terminalimizi. Gerekli kodları giriyoruz.









Burada yaptığımız şu:
1) MySQLdb yi import et (içeri aktar)
2) Veritabani adında bir değişken oluştur ve buraya bağlan.
3) Imleci veritabanının en üstüne getir (okuması için)
4) Tabloyu oku.
5) Oku değişkenine aktar tabloyu
6) İmleci kapat
7) Tabloyu ekrana bastır.

Kodu Run ettiğm zaman aşağıdaki hatayla karşılaştım.Çok uğraşmama rağmen çözmedim.Baştada söylemiştim mysql ben küçük harflerle yazdım burdada aynısını yazmama rağmen hata verdi.
Bu şekilde bir videoda izleyip yapmıştım ve hata ile karşılaştım.Okulda bugün laboratuarda arkadaşlarım ve hocamla beraber tekrar uğraştım.Şimdi o adımlarımı atacağım.

           sudo apt-get install python-django yazıyoruz ve  Django frameworkünü, Ubuntu deposundan indirip yüklüyoruz.
django-admin startproject mysite” yazıyoruz.Ve projemiz oluşuyor.
sudo nano ~/mysite/mysite/settings.py” yazıyoruz ve dosyanın içerisine giriyoruz.
Ve karşımıza bu ekran geliyor.Buraları kendi kurduğumuz veritabanına göre yazıyoruz.
Düzenleme bittiğinde “Ctrl + X” tuşlarına, sonra “E” tuşuna basıp onaylıyoruz. 
cd mysite” yazıyoruz ve projemizin içerisine giriyoruz.python manage.py syncdb yazıyoruz ve sorulan soruya “yes” yanıtını veriyoruz.


Bu aşamaları yaptıktan sonra yukarıdaki adımlar geldi.
Sonra yukarıdaki hata geldi bununla uğraştıkdan sonra da managament adli bir hata oluştu.Bu hatalar için bir çok siteden bir kodlar indirdim ama mail ekranını girmem için olan ekran malesef gelmedi.Bu yüzden veritabanına bağlanamadım.



KARŞILAŞILAN SORUNLAR
İlk karşılaştığım sorun kurulum aşamasında apache2 ye yıldız koymadan enter yapmam sonucu hatalar aldım ve tekrar baştan kurmak zorunda kaldım.Daha sonra 2. kurduğumda ise login ve password ekranı gelmedi. Sonralarında yine bir kaç hata oldu bir çok kez baştan kurulum yaptım arkadaşlar:) En son her şey yolunda gitti hiç hata almadı fakat python ekranında girdiğim veriler görünmedi dolayısıyla ekleme güncelleme gibi işlemleri yapamamış oldum.Sebebini bulamadım.Benim gibi bir kaç arkadaştada aynı hata olmuş. Sonra putty ekranına en son attığım resimlerde bulunan aşamaları yaptım ve root da hata verdi daha sonra onu aysegul ile düzelttim yine çalışmadı.

Bilen varsa yadımcı olursa seviniri ben bulamdım ;) Herkese kolay gelsin gençler :)

KAYNAKÇA
https://www.youtube.com/watch?v=uqaoGTnxqNw
https://www.youtube.com/watch?v=xZB_yWL8_8c
https://www.youtube.com/watch?v=R75Oo--O5Q4
https://www.youtube.com/watch?v=DqarTfXsbxs
https://help.ubuntu.com/12.04/serverguide/mysql.html

Yorumlar

Popüler Yayınlar